سه‌شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
berooz
۱۶:۱۸:۲۰
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
آینده طرح کاهش نرخ سود سپرده بانکی مبهم است
1396/06/13 رئیس سازمان بسیج کارگری کشور؛ آینده طرح کاهش نرخ سود سپرده بانکی مبهم است رئیس سازمان بسیج کارگری کشور در خصوص طرح کاهش نرخ سود بانکی گفت: آینده طرح کاهش نرخ سود سپرده بانکی مبهم است و از رسانه‌های می‌خواهیم مطالبات مردم در این حوزه را دنبال کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، محمد ابراهیم کریمی پیرامون کاهش نرخ سود بانکی، اظهار کرد: بانک مرکزی ادعا دارد که این اتفاق باعث فرار سرمایه نمی‌شود و مردم نگران جابجایی مسکن، کاهش رهن و افزایش اجاره‌بها نباشند و این مهم طبق گفته‌های مسئولان بانک مرکزی بررسی همه جانبه شده است. رئیس سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: اگر طبق گفته‌های مسئولان ذی‌ربط این طرح کاملا کارشناسی باشد و روی اجرای آن نیز کاملا پافشاری کنند و بایستند، به طور طبیعی باید پاسخگو باشند. کریمی در خصوص آینده کاهش سود سپرده بانکی، عنوان کرد: در حال حاضر این نگرانی بین مردم وجود دارد و آینده‌ای مبهم را نظاره می‌کنند و اصحاب رسانه باید این مسئله را از بانک مرکزی مطالبه کنند. وی در خصوص گسیل سرمایه آزاد شده از بانک به سمت صنعت، تصریح کرد: از جمله مشکلات واحدهای صنعتی کشور نبود و یا ضعف سرمایه در گردش است و اگر این مهم تأمین شود بخش قابل ملاحظه‌ای از رکودهای ایجاد شده، مرتفع می‌شود ولی واقعیت این است که تصمیم گرفته شده در خصوص کاهش نرخ سود بانکی این نگرانی را به وجود می‌آورد که آیا این اتفاق منجر به رهایی از رکود و چرخش چرخ صنعت می‌شود یا نه؟. رئیس سازمان بسیج کارگری کشور در خصوص نرخ سود توافقی بین سرمایه‌گذاران و بانک‌ها، خاطرنشان کرد: طبق شنیده‌ها برخی از بانک‌های خصوصی اقدام به توافق با برخی مشتری‌ها می‌کنند و در عمل، قانون در معاملات آن‌ها برای پرداخت سود رعایت نمی‌شود و با شنیدن این موضوع‌ها نگرانی مردم افزایش می‌یابد. کریمی ابراز کرد: مسئولان بانک مرکزی باید در عمل کارایی این قانون را نشان دهند که آیا در نظارت با متخلفین برخورد می‌کنند و آیا اصولا متخلف پیدا می‌شود یا خیر؟ و اگر این موارد به دقت رعایت و پیاده شود می‌توان به آینده طرح امید داشت در غیر آن امیدی نمی‌رود. رئیس سازمان بسیج کارگری کشور؛
boletآینده طرح کاهش نرخ سود سپرده بانکی مبهم است
کد خبر: ۱۰۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
برای اینکه آن اختلاطی که قبلاً گفتیم، پیش نیاید و حدود اخلاقی حفظ بشود، اسلام برای زن حجاب را معین کرده است. خود این حجاب، یکی از وسایل امنیت است. با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا می کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند. آن جایی که حجاب را از زنان دور می کنند، آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می کنند، در درجه اوّل، امنیت از خود زن و درجه بعد، از مردان و جوانان گرفته خواهد شد...

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری ، وقتی که به صحنه  تفکرات عالم نگاه می کنیم و بینش اسلام را مشاهده می نماییم، به روشنی در می یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسأله زن و روابط زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا بکند که دیدگاههای اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کند و کوشش نماید آنها را ارائه کند. این، ادّعای ما نسبت به مسأله زن در عالم است. ما آن چیزی را که در تمدنهای مادّی امروز نسبت به زن عمل می شود و وجود دارد، به هیچ وجه قبول نداریم و آن را به صرفه و صلاح زن و کل جامعه نمی شماریم. اسلام می خواهد که رشد فکری و عملی و اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان، به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری بعنوان یک عضو حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مساله حجاب، بر این اساس است. مساله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملاً غلط و انحرافی است. مسأله حجاب، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد – بخصوص به ضرر زن – است. حجاب، به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی نیست.

▪ حجاب زن در اسلام یکی از وسایل امنیت است

برای اینکه آن اختلاطی که قبلاً گفتیم، پیش نیاید و حدود اخلاقی حفظ بشود، اسلام برای زن حجاب را معین کرده است. خود این حجاب، یکی از وسایل امنیت است. با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا می کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند. آن جایی که حجاب را از زنان دور می کنند، آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می کنند، در درجه اوّل، امنیت از خود زن و درجه بعد، از مردان و جوانان گرفته خواهد شد، برای اینکه محیط سالم و دارای امنیت باشد، زن بتواند کار خود را در جامعه انجام بدهد، مرد هم بتواند مسؤولیتهای خود را انجام بدهد، اسلام حجاب را معین کرده است که این حجاب، یکی از آن احکام برجسته اسلام است و یکی از فوایدش همین است که گفتم.

حجاب در اسلام از یک مسأله کلی تر و اساسی تری ریشه می گیرد و آن این است که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمس و چه نوع دیگر، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با مسائل جنسی به هم می آمیزد، اسلام می خواهد این دو محیط را کاملاً از یکدیگر تفکیک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: